Co trzeba wiedzieć o agencji SEO?
Przedsiębiorstwa oraz właściciele witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań osobiście. Nie mając kwalifikacji w kwestii SEO i nie monitorując codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje ze względu na budżet. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od projektowania graficznego, programowania, content marketingu i kampanii Google Ads służący merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Po czym poznać sumienną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę podczas szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych reklamowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO na ogół dodawana jest zakładka z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby samemu przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi trudnościami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, ale także przesyła raporty z wykonanych działań i ich rezultaty.
Następna licząca się kwestia to personalizacja oferty i dobranie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o kolejne informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć na własną rękę w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO i o kluczowych dla klienta towarach bądź usługach, które pragnie wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – których ofert się wystrzegać
Ostrożnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z firmą SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 czy też Top10). To nadal dość popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty łamiąc reguły określone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, dlatego dobra firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]