Garść informacji o pozycjonowaniu

Garść informacji o pozycjonowaniu

Sprawdź, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron.

Istnieją trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Retkinia”)
– miasto (“restauracja Kraków”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób rezydujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest też to, iż rośnie trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– buty sportowe Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna,
– telefon Samsung Galaxy A10 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, finały Pucharu Świata w piłce nożnej lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny internetowej.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Post Author: