PBN - w tym miejscu dowiesz się więcej o pełnej ofercie.
Aby odbiorca dostrzegł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – łatwe zdobywanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są często wykorzystywane jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Jak zastosować PBN? Polecamy wizytówki NAP i publikacje z canonicalem
PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon czy adres e-mail oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Następny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, medycyną czy aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO